Des de Quimeras Turisme, la vessant especialitzada en turisme de l’Agència Quimeras, et volem assenyalar 5 passos que has de tenir en compte per arrencar la temporada si tens un negoci turístic.

Acaba la Setmana Santa i arrenquem nova temporada turística, atípica, plena d’incògnites… Però algunes coses sí que les sabem de manera segura:

  1. El client, cada vegada més, busca poder fer la reserva de forma online
  2. El client vol poder reservar quan vulgui, a l’hora que vulgui, en temps real
  3. No “sobraran” clients amb la qual cosa, comunicar la proposta de valor del nostre negoci és més important que mai!

Estem preparats per a la temporada turística de 2021?

Detallarem aquests 5 passos per a poder situar-nos en una bona posició en el tret de sortida de la temporada del nostre negoci turístic, des dels més genèrics fins als més enfocats a vendes.

Pas 1: que quan busquin, ens trobin!

Per aquest pas hem de cuidar el nostre POSICIONAMENT. Quantes pàgines de la web tenim posicionades i/o ben posicionades a Google? Ho sabem i estem controlant? I en quina posició apareix el nostre negoci respecte als altres? 

En aquest sentit hem de tenir en compte que més enllà de la posició 10, ja ningú ens veu. Així doncs, hem d’assegurar-nos que quan algú busca el producte o servei que nosaltres oferim, en la nostra zona, nosaltres apareguem dels primers. En cas contrari, haurem perdut l’oportunitat d’un potencial client.

Pas 2: que quan ens trobin (entrin a la nostra web) realment coneguin el que som i oferim

Moltes vegades, encara que sembli mentida, la “manera de comunicar” de la nostra web dista molt de l’essència dels propietaris del negoci. Per exemple, si som “eco”, la web ha de reflectir aquest valor. Si tenim un clar enfocament a les famílies, la web ha de reflectir-ho a través de les fotos. Si el nostre major valor són els nostres clients, aquests han de ser presents a la nostra web.

Pas 3: convertir visites en clients

Ja hem fet la part més difícil i és que hem aconseguit que algú que navegava entre milers de potencials webs, finalment està al nostre portal. Ara, tenim una oportunitat única per a “convertir” aquest navegant en el nostre client. Així doncs, hem de posar-li-ho fàcil, que en tot moment li acompanyi l’anomenada ‘crida a l’acció’ respecte a allò que volem que faci (i que normalment serà, que ens compri).

Pas 4: que el procés de compra sigui amable, còmode i de confiança

Arribats a aquest punt, el procés de compra serà el gran moment final. Hem de fer que sigui fàcil, intuïtiu, amable, la qual cosa es diu “usable”, i que l’entorn de la web li doni confiança perquè indiqui les seves dades bancàries o la targeta de crèdit i faci la compra. En aquest punt és important que sàpiga quines són les condicions de compra, de devolució, etc. perquè no tingui gens de por de realitzar la compra.

Pas 5: que la seva experiència no acabi aquí

Entre tots els sectors possibles, l’àmbit del turisme és un dels més fàcils de “compartir” a les nostres xarxes socials, amb amics… No ens oblidem d’aquesta fase de “recomanació”, el boca-orella de tota la vida, i si podem, activem tota una estratègia, ja sigui a través de xarxes o a través de mailing, per a aconseguir que aquest client sigui el nostre PRESCRIPTOR!

Tens algun dubte, o necessites ajuda per orientar el teu negoci o la teva estratègia? Contacta amb Quimeras. El nostre equip et facilitarà els objectius i t’oferirà les eines per aconseguir l’èxit! Parlem?