El moment actual ha evidenciat un fet del que cada dia més persones són conscients: qui vulgui vendre ha de comunicar. 

És una obvietat: si no et veuen, no existeixes. I si no existeixes, tens poques possibilitats que el client ideal t’esculli per comprar els teus productes o serveis. Has de comunicar-te, donar-te a conèixer, posicionar-te, mostrar-te d’una forma personal i ben diferent de com ho fa la teva competència. 

Ara bé, com fer-ho?

Existeixen moltes tècniques de marketing que poden servir a aquest propòsit. L’inbound marketing o marketing d’atracció és una de les més importants.

Es tracta d’una metodologia estratègica que atrau el client oferint-li contingut útil, atractiu, rellevant i de valor. Als clients potencials s’hi arriba a través de les xarxes socials, els blocs de les webs i també amb continguts més directes i personals com els podcasts.  

El marketing d’atracció té tres etapes fonamentals que res tenen a veure de la venda intrusiva i insistent que cada cop està més allunyada de les tècniques que funcionen, perquè en general, ens agrada comprar però fugim quan intenten vendre’ns. 

Les tècniques de l’inbound marketing són amables, respectuoses i “friendly”. 

Això és el que has de fer si vols practicar inbound marketing amb èxit: 

1. Atraure. Abans de res cal generar tràfic cap a les teves xarxes i perfils. Incrementar el nombre de visitants, perquè com més usuaris et vegin i més interacció generis, més possibilitats tens d’arribar al segon punt: la conversió. 

2. Convertir. Un cop has aconseguit atraure visitants necessites establir-hi una relació a llarg termini. Per això és important respondre els missatges que et deixin, oferir contingut de valor, mantenir converses, enviar e-mails, etc. 

3. Fidelitzar. No costarà gaire, sempre que el client es senti satisfet i hagis generat prou confiança perquè et torni a comprar cada vegada. En aquest aspecte, que tinguis un bon producte o ofereixis un bon servei, és crucial.

Les empreses que practiquen correctament l’inbound marketing solen obtenir bons resultats pel que fa a l’augment de contactes qualificats, de registres i també del nombre de visites que reben a la seva pàgina web. Per tant, és un mètode que, ben fet, funciona.

Com es practica l’inbound marketing?

L’estratègia consisteix en atraure clients oferint-els-hi continguts útils que els ajudin a resoldre problemes i que es publiquen al bloc de la web i a les xarxes socials en forma d’anuncis per a web, vídeos, documents descarregables tipus e-book. Aquests queden indexats al buscador per tal que l’audiència interactuí amb el contingut i amb l’empresa que el publica.  

Si aquests continguts estan ben escrits, els motors de cerca els posicionen als primers llocs dels seus resultats. Per això aquest és un bon mètode per fer-te visible i que els usuaris pensin en tu quan necessitin el producte o servei que anuncies. 

Com ha de ser el contingut d’inbound marketing?

El contingut que es genera és la clau de volta per aconseguir els objectius que es persegueixen. 

Per tant, aquest ha de ser: 

Útil, variat, visualment atractiu, atraient... per tal que l’aranya de Google (el bot que rastreja els resultats de les cerques a través de les paraules clau dels continguts) s’enamori: estructura dels textos, us d’emoticones, ritme de lectura, espais, paraules clau, hastags, són fonamentals.

Adient perquè el futur client s’hi senti identificat i a més, li resolgui algun problema. Això demana tenir un gran coneixement del tipus de client al qual cal dirigir-se. 

L’inbound marketing interacciona amb l’audiència i per això posa una atenció molt especial a les reaccions i els comentaris que aconsegueix amb la publicitat o els continguts. És la forma d’encertar molt més amb l’oferta que exposarà davant el teu públic i mesurar els resultats que obté. 

Valor sense intrusió però amb estratègia

L’objectiu de l’inbound marketing és aconseguir tràfic qualificat a les xarxes socials, pàgina web, etc, convertint usuaris en clients. 

Una bona manera és crear pàgines d’aterratge optimitzades, una per a cada temàtica que toquis. El contingut de valor cal promocionar-lo a través de les xarxes, ja sigui amb  tècniques de posicionament SEO o de pagament SEM.  

Sens dubte, aquesta acció aportarà tràfic, però el que interessa és establir una relació permanent amb  l’usuari , aconseguir la seva confiança i que acabi comprant el teu producte o servei. 

Per tant, el següent pas és llençar una campanya d’e-mail marketing amb crides ben clares a l’acció per tal que el futur client ho tingui fàcil per comprar. Els e-mails poden contenir històries personals, testimonis, la promoció del teu producte estrella… tot plegat per generar desig, fent-ho, al mateix temps, molt senzill per tal que l’usuari-client es senti a gust, còmode i segur de la decisió que pren.

I sobretot, cal tenir present que vendre no és pressionar, no és violentar: és ajudar el client a prendre una bona decisió que afavoreix a les dues parts: a qui compra i a qui ven. 

Una bona part de la nostra vida és digital, cert, però a l’hora de vendre, tractem amb persones.

Si vols implementar les tècniques d’inbound marketing al teu negoci i no saps com fer-ho, l’equip de Quimeras t’ajudarem. 

Quimeras som una agència de publicitat especialitzada en mitjans de comunicació, especialment la ràdio

La nostra feina consisteix en fer-te visible, posicionar-te, ajudar-te perquè venguis més i millor. Si tu creixes, nosaltres també. És una bona idea que aprofitis la nostra experiència! 

Estarem encantats d’atendre’t. Parlem-ne!